دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود پروژه بررسی سیستم سوخت‌ رسانی موتورهای دیزل


دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 115
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
احتراق Combustion 
احتراق نخستین منبع کاربردی انرژی است که بشر بدان دست یافته است احتراق گذشته از دادن گرما و نور، انسان را توانا ساخت که فلزات را بکار گیرد. امروزه بیش از 95 درصد انرژی مصرفی جهان از راه احتراق فراهم می‌شود. با وجود پژوهش‌های فراوان برای دست یافتن به انرژی‌های جانشین، شکی نیست که در آینده نیز احتراق همچنان مهم خواهد ماند بخصوص در مواردی مانند کاربردهای حمل و نقل و جابجائی که به روش انبارسازی و تولید انرژی نیاز دارد. برای بدست آوردن انرژی مکانیکی از عمل احتراق، “موتورهای احتراقی” بوجود آمد. 
موتورهای احتراقی (Combustion engines) 
موتورهای احتراقی امروزه در صنعت، حمل و نقل، کشاورز و …… نقش مهمی را ایفاء می‌کنند و برای بحرکت درآوردن وسائلی مانند: کشتی، هواپیما، ماشینهای کشاورزی، ماشینهای ساختمانی و راهسازی و غیره از آن استفاده می‌شود. موتورهای احتراقی بطور کلی انرژی حرارتی نهفته در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. 
موتورهای احتراقی به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند که عبارتند از: 
1-موتورهای احتراق خارجی (برون سوز) External Combustion engines 
2-موتورهای احتراق داخلی (درون سوز) Internal Combustion engines 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله میکروسکوپ فلورسانت


عنوان انگلیسی مقاله: Fluorescence microscopy
عنوان فارسی مقاله: میکروسکوپ فلورسانت.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با وجوداینکه میکروسکوپ فلورسانس به تمام بیولوژی مولکولی و سلول نفوذ می کند، اما اکثر بیولوژیست ها تجربیات کمی در مورد پدیدۀ فوتوفیزیکی اصلی دارند. درک اصول میکروسکوپ فلورسانس زمانی مفید است که در جهت رفع مشکلات تصویربرداری باشد. علاوه بر این، میکروسکوپ فلورسانس با تکنیک ها، ردیاب های جدید و ابزارهایی که تقریبا هر روز در حال ظهور هستند، به سرعت سیر تکامل خود را می پیماید. آشنایی با فلورسانس شرط لازم استفاده از بسیاری از این پیشرفت ها می باشد. در این مقاله تلاش شده است که چهارچوبی از درک برانگیختگی و انتشار اشعه توسط فلوروفورها، روش کار میکروسکوپ های فلورسانس و برخی از روش های بهینه سازی فلورسانس ارائه شود.
بسیاری از پیشرفت های تکنیکی میکروسکوپ ها در طی سالهای متمادی  بر افزایش تضاد و کنتراست بین چیزی که جالب توجه است (سیگنال) و چیزی که جالب توجه نیست ( زمینه) متمرکز بوده است. میکروسکوپ فلورسانس یک نمونۀ اصلی است. بطوریکه  هدف آن آشکارسازی اشیاء و موارد مربوطه در یک زمینۀ سیاه متضاد می باشد. به دلیل انتخاب پذیری ذاتی این میکروسکوپ، تصویربرداری مهمترین کمکی است که این میکروسکوپ به بیولوژی کرده است. در طی چند دهۀ گذشته، شیمیدان های آلی هزاران ردیاب فلورسانت درست کرده اند که ابزار لیبل گذاری واقعی هر یک از جنبه های قابل تصویر برداری سیستم های بیولوژیکی را فراهم می کنند. برای نمونه، کتاب راهنمای ردیاب های مولکولی (Molecular Probes Handbook) که بزرگترین خلاصۀ کاربردهای فلورسانس برای بیولوژیست ها است در ویرایش دهم آنلاین خود (http://probes.invitrogen.com/handbook/) شامل 13 فصل می باشد که در 14 فصل به توصیف 3000 یا بیشتر ردیاب فلورسانت برای تعداد زیادی سئوالات بیولوژیکی سلول پرداخته شده است. گسترۀ طیفی زیادی از فلوروفورهای موجود امکان تصویربرداری همزمان اجزاء مولکولی یا زیرسلولی، و سلولی متفاوت را فراهم می کند. علاوه بر این، همکاری مشترک فرآورده های ژنی فلورسانت، برجسته ترین پروتئین فلورسانت سبز (GFP) و  متغیرهای آن این امکان را به بیولوژیست های مولکولی داده است تا اجزاء پروتئین سیستم های زنده را از نظر ژنتیکی مشخص کنند(tag) و در یک دورۀ جدید برای فلورسانس آغاز کنند. نهایتا،پیشرفت سریع نوآوریها در زمینۀ اسکن لیزری میکروسکوپ های دو- فوتونی و هم کانون نشان می دهد که روش هایی فلورسانس در حال حاضر روش قدرتمندی را برای مشاهدۀ ساختارهای میکروسکوپی سه بعدی حتی به صورت عمقی در بافت ها فراهم می آورد. بنا به همین دلایل، انجام بیولوژی مولکولی یا سلولی بدون درک پایه و اساس فلورسانس کار مشکلی است و این روند رو به پیشرفت است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود پروژه محاسبات بار گرمایش گلخانه


دسته: تحقیقات مکانیکی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 111
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
1-1- تعریف گلخانه :
گلخانه یا greenhouse به فضای محدود اطلاق می شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد . طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه فراهم کردن شرلیط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است. 
1-2- تقسیم بندی گلخانه ها : 
از نظر شکل : 1- گلخانه های یک طرفه 2- گلخانه های نیمه دوطرفه 3- گلخانه آ شکل A- shaped)  4)گلخانه های جوی پشته ای  5- گلخانه های نیم استوانه ای کوانست  (Quonset )  
از نظر ساختار جدا یا متصل بودن : 1- گلخانه های تک واحدی 2- گلخانه های چند واحدی (متطل به هم  از نظر دما : 1- گلخانه سرد 2- گلخانه نیمه گرم 3- گلخانه گرم 4- گلخانه گرم و مرطوب

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله مشارکت عمومی در ارتباط با ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری


عنوان انگلیسی مقاله:
Four Perspectives on Public Participation Process in Environmental Assessment and Decision Making: Combined Results from 10 Case Studies
عنوان فارسی مقاله: چهار دیدگاه در فرایند مشارکت عمومی در ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری: ترکیب نتایج حاصل از 10 بررسی موردی
دسته: محیط زیست 
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آگاهی این موضوع که مردم چه فکری در مورد فرایندهای مشارکت عمومی دارند و شناخت این موضوع که مردم چه چیزی از این فرایندها می خواهند، برای ایجاد فرایند قانونی و موثر ضروری بوده و برنامه ای را ارائه می دهد که در بسیاری از موارد پرمعنی و موفق به نظر می رسد. این مقاله گزارشی در ارتباط با تحقیقی برای بررسی ماهیت تنوع در میان درک شرکت کنندگان  از اینکه مناسبت ترین فرایند مشارکت عمومی در ارتباط با ارزیابی زیست محیطی و تصمیم گیری در 10 مورد مختلف چه می باشد، می دهد.  نتایج نشان می دهد جنبه های متمایز روشنی در این مورد که مشارکت عمومی مناسب چه چیزی باشد، وجود دارد. ما به شناسایی 4 جنبه پرداختیم: مشارکت گروه دانش محور، مشورت در زمینه تساوی طلبی، همکاری موثر، و همکاری آگاهانه. تحقیقات پیشین در مورد مشارکت عمومی این احتمال را در نظر گرفته است که معیار مشخص و جهانی در این مورد وجود دارد که چگونه می توان مشارکت عمومی را به طور صحیح انجام داد یا اینکه شرایط به عنوان فاکتور مهمی می باشد. این بررسی نشان داده است که در تلاش برای تصمیم گیری یا ارزیابی خاص، جنبه های مختلفی وجود دارد که چه مشارکت هایی مناسب تلقی می گردد، که چالشی را برای نظریه پردازان و متخصصان مطرح می کند. در میان شرکت کنندگان فعال در این 10 بررسی موردی، سازش محدود و نظرات کاملا متفاوتی را در ارتباط با آنچه که یک فرایند خوب به نظر می آید، مشاهده می کنیم. نکات مورد توافق در ارتباط با این مورد اینست که فرایندهای مناسب در دسترس تمام  افراد ذینفع بوده، اطلاعات را آشکارا و بسهولت به اشتراک می گذارد، افراد را در تعامل معناداری قرار می دهد، و تلاشی را به منظور ایجاد موقعیت های موثر چندگانه انجام می دهد. تفاوت هایی در این زمینه آشکار می گردند که تا چه حدی می توان تاکیدی بر روی اطلاعات و دانش داشت، این مراحل به چه میزان به مدیریت و راهنمایی نیاز دارد، رفتار مناسب شرکت کنندگان چه می باشد، چگونه می توان مسائل مربوط به توان و اعتماد را دنبال کرد، و نتایج مرتبط به اهداف این فرایند چه می باشد. این نتایجی پژوهشگران و متخصصان را به چالش می کشاند تا تنوع نیازهای شرکت کنندگان را علاوه بر شرایط گسترده ای که به مفهوم سازی و اجرای فرایندهای مشارکتی، مد نظر قرار دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود پروژه بررسی سیستم های ایمنی خودرو


دسته: تحقیقات خودرو
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 253
_______________________________________________
مقدمه:
با پیشرفت تکنولوژی و صنعت در زمینه های مختلف ،شاید بتوان گفت صنعت خودرو یکی از مواردی می باشد که پیشرفت های قابل توجهی نموده است، چرا که این صنعت به دلبل ویژگی های خاص و هدف آن که در درجه اول ایجاد آسایش و ایمنی برای سرنشینان خودرو است، همواره سعی نموده از جدیدترین تکنولوژی ها در قسمت های مختلف خودرو بهره مند شود.خصوصا تکنولوژی هایی که ضریب ایمنی و آسایش سرنشینان آن را افزایش دهد.
علاوه بر این شاید بتوان گفت علاوه بر این به دلیل تاثیر پذیری قابل توجهی که مجوع قطعات مختلف خودرو بر روی هم دارند.یکی از ویژگی های دیگر این صنعت ایجاد هماهنگی بین سیستم های مختلف  این می باشد.به عنوان مثال تاثیرپذیری سیتسم های کم ولتاژ الکتریکی مانند سیستم رادیوی در برابر سیستم جرقه زنی که دارای ولتاژ بالای Ac می باشد. در این پروژه سعی شده است  در مورد سیستم های ایمنی که نقش اساسی در ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان ایفا می کند بررسی گردد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید