دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود ترجمه مقاله تأثیر شایستگی بر کارآفرینی استراتژیک


عنوان انگلیسی مقاله:
The effect of competence exploration and competence exploitation on strategic entrepreneurship
عنوان فارسی مقاله: کشف صلاحیت و بررسی تأثیر آن بر روی کارآفرینی استراتژیک
دسته: مدیریت - کارآفرینی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
کارآفرینی استراتژیک، از تلاش ها و فعالیت های شرکت به منظور بدست آوردن فرصت ها و مزایا استفاده میکند. ولی در حال حاضر پژوهش های کمی در زمینه ی مکانیسمی برای تسهیل در پروسه ی کارآفرینی استراتژیک صورت گرفته است. با توجه به مفاهیم کشف صلاحیت ، ما به بررسی تأثیرات آنها بر روی کارآفرینی استراتژیک خواهیم پرداخت. از نظر تئوری، مؤلفه های کارآفرینی در کارآفرینی استراتژیک( و ظرز قکر کارآفرینانه و ایجاد نوآوری) باید از کشف صلاحیت بهره برده ، در حالی که مؤلفه های استراتژیک آن(مدیریت منابع به صورت استراتژیک و اجرای مزایای رقابتی) نیز باید از کشف صلاحیت بهره ببرد ولی اینکار به صورت برعکس ممکن نیست. یافته های ما پیشنهاد میکند که این دوگانی تئوری عملی نخواهد شد.
واژگان کلیدی: کارآفرینی استراتژیک، کشف صلاحیت، بهره برداری از صلاحیت
مقدمه
نیاز برای برقراری تعادل بر روی رفتار فرصت طلبانه(کارآفرینی) و رفتار مزیت طلبانه(مدیریت استراتژیک)، یک نگرانی مدیریتی مختصری را مطرح ساخته است. دست یابی موقفیت آمیز به این تعادل را میتوان کارآفرینی استراتژیک نامید. Hitt و Sirmon در سال 2003، کارآفرینی استراتژیک را به عنوان یک دنباله ی 4 خطی از مراحلی مطرح ساختند که به وسیله ی آنها یک شرکت میتواند حادثه های ضمنی رفتار استراتژیک و کارآفرینی را در یک پروسه ی کارآفرینی استراتژیک تغییر دهد. این 4 مؤلفه عبارتند از:
1. طرز فکر کارآفرینانه: به منظور تشخیص فرصت ها(کارآفرینانه)
2. مدیریت منابع به صورت استراتژیک 
3. ایجاد نوآوری(کارافرینانه) و 
4. اجرای مزایای رقابتی(استراتژیک)

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود پروژه بررسی اهدای جنین و گامت در حقوق جزا و مدنی


پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اهدای گامت و جنین در حقوق جزا و حقوق مدنی
دسته: حقوق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 208
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مسئله ای که در دیدگاه حقوق جزا مطرح می باشد، این است که آیا تلقیح مصنوعی را می‌توان به عنوان یک عمل مجرمانه تلقی نمود یا خیر؟ ماده (637) قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد: هرگاه مرد و زنی که بین آنها علقه  زوجیت نباش، مرتکب عمل منافی عفت، غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکره کننده تعزیر می شود.» مطابق ماده فوق، هر زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد و مرتکب عمل منافی عفت شوند اگر با رضایت طرفین باشد تا نود و نه ضربه شلاق محکوم خواهند شد و در صورت اکره فقط مکره محکوم می شود. حال آیا می توان ادعا کرد که تلقیح مصنوعی اسپرم مرد بیگانه به رحم زن اجنبی از مصادیق اعمال منافی عفت غیر از زنا ذکر شده است، بارزترین مصادیق اعمال منافی عفت غیر از زنا محسوب کنیم، نه مصادیق انحصاری آن. ولی با توجه به ظهور عرفی کلمه «اعمال منافی عفت» خصوصاً با ملاحظه تمثیل قانونگذار از این اعمال، می توان ادعا کرد که مقصود از اعمال منافی عفت غیر از زنا، عبارت است از هر نوع رابطه مستقیم و غیرمشروع بین مرد و زنی که بین آنها علقه زوجیت موجود نباشد. بنابراین، تلقیح مصنوعی مشمول عنوان اعمال منافی عفت نخواهد بود؛ زیرا در تلقیح، هیچ گونه رابطه مستقیم و بدون واسطه بین زن و مرد اجنبی وجود ندارد. اصل تفسیر مضیق مقررات جزایی نیز استدلال فوق را تأیید می نماید؛ زیرا مطابق ماده (2) قانون مجازات اسلامی:
«هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تأمین شده، جرم است.» و چون تلقیح مصنوعی در هیچ یک از متون قانونی به عنوان جرم ذکر نشده یا برای آن مجازات یا اقدامات تأمینی یا تربیی تعیین نگردیده است، به حکم ماده فوق و اصل تفسیر مضیق قوانین جزایی، تلقیح اسپرم مرد بیگانه به رحم زن جرم تلقی نمی شود. ولی از سوی دیگر، طبق ماده (3) آیین دادرسی مدنی، در مورد سکوت و نبودن نص خاص، باید به عرف و عادت مسلم مردم مراجعه نمود و به نظر می رسد که عرف و عادت مسلم فعلی اکثریت مردم ایران، مقررات فقهی و دستورات اسلامی است که جنبه استمرار داشته و الزام وجدانی پیدا کرده است و مطابق شریعت مقدس اسلام و فقه امامیه، همانطور که قبلاً بیان شد، لقاح مصنوعی با منی مرد بیگانه ممنوع است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله طرح فضای حالت


عنوان انگلیسی مقاله: State-Space Planning
عنوان فارسی مقاله: طرح فضای حالت.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ساده ترین الگوریتم طرح کلاسیک به نام الگوریتم های جستجوی فضای حالت می باشد. این ها الگوریتم های جستجو می باشند که فضای جستجو به عنوان زیرمجموعه ای از فضای حالت می باشد. هر گره منطبق با شرایط جهانی می باشد، که هر کدام از آن ها سازگار با حالت انتقال بوده و طرح کنونی سازگار با مسیر کنونی در فضای جستجو می باشد. در این فصل، بخش 4.2 به بحث در مورد الگوریتم هایی می پردازد که به جستجوی موارد پیشرو از حالت آغازین جهانی پرداخته و به جستجوی شرایطی می پردازد که فرمول هدف را مد نظر قرار می دهد. بخش 4.3 به بحث الگوریتم هایی می پردازد که به جستجوی موارد قبلی از فرمول هدف به منظور پیدا کردن حالت آغازین می پردازد. بخش 4.4 به توصیف الگوریتمی می پردازد که به ادغام عوامل جستجوی پیشرو و پسین می پردازد. بخش 4.5 به شرح دامین های سریع مختص به الگوریتم جستجوی پیشرو می پردازد. 
4.2 جستجوی پیشرو
یکی از ساده ترین الگوریتم های طراحی به نام الگوریتم جستجوی پیشرو می باشد که در شکل 4.1 نشان داده شده است. این الگوریتم به صورت غیر قطعی می باشد (ضمیمه A را مشاهده کنید). آن به صورت داده P = (O, so, g) از مشکلات برنامه ریزی 7:' می باشد. اگر 7:' قابل حل باشد، به این ترتیب جستجوی پیشرو (O, so, g) طرح راه حل را برگشت می دهد؛ به عبارت دیگر نقص ها بر می گردند. طرح برگشتی توسط هر یک از دستورات برگشتی الگوریتم به نام راه حل نیمه تمام می باشد زیرا آن به عنوان بخشی از راه حل نهایی برگشتی توسط دستورات سطح بالا می باشد. ما از اصطلاح راه حل بخشی با مفهوم مشابه توسط دستورات سطح بالا استفاده می کنیم. اگرچه ما جستجوهای بعدی را برای کار کردن بر روی مشکلات برنامه ریزی کلاسیک مد نظر قرار می دهیم، ایده مشابهی مد نظر قرار می گیرد تا بر روی مشکلات برنامه ریزی کار کنیم که بتوانیم 1) محاسبه کنیم که آیا یک حالت بر مبنای حالت هدف می باشد یا خیر، 2) مجموعه تمام فعالیت های کاربردی برای یک حالت را مد نظر قرار دهیم و 3) به محاسبه حالت جایگزین که در نتیجه بکارگیری یک عمل نسبت به حالت می باشد، بپردازیم. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود پروژه بررسی نحوه جبران خسارت در حقوق اسلام


پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام
دسته: حقوق و علوم سیاسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 189
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
گسترش صنعت وتجارت درقرن بیستم وبه دنبال آن بروز حوادث ورویدادهای مختلف درزمینه صنعت. حمل ونقل مسافروکالاو بروز اختلافات کارگر و کار فرما ناشی از روابط کارگری درکشورهای مختلف و پیدایش نظرات گوناگون و دکترین حقوقی درزمینه چگونه جبران خسارت وارد به شخص زیان دیده ودخالت دولتها ازطریق ایجاد صنعت بیمه چه درعرصه داخلی وچه در عرصه بین المللی دولت را در صدد حمایت از شخص زیان  دیده برآورد.
لذا قانونگذاران با ایجاد قواعد ومقررات مدون درزمینه بیمه علاوه بر ترغیب وتشویق اشخاص حقیقی یا حقوقی که به هردلیل مسبب ورود خسارت وضرر بدنی ومالی به سایر اشخاص بودند دربرخی موارد اشخاص را مجبور به انعقاد قرارداد بیمه با شرکتهای بیمه گر می نمود وجهت جلوگیری از بروز مشکلات متعدد جهت چگونگی ونحوه جبران خسارت به خصوص جایی که میزان آن هنگفت بود ضمانت اجرای حقوقی وکیفری تعیین نمود درحقوق ایران نیز به دلیل اینکه بسیاری از قوا عد حقوقی ازفقه شیعه تبعیت می کند لذا جبران خسارت طبق قاعده «لاضرر ولاضرار فی الاسلام» چه ازطریق شخص واردکننده زیان یا سایراشخاص چه حقیقی یاحقوقی توجیه می کند. 
بیمه از جمله موضوعات نسبتاً نوینی است که به لحاظ موضوع و اقسام، دارای طیف وسیع و پوشش گسترده ای است. بیمه در جهان امروز، یک ضرورت جدی در زندگی انسان ها شمرده می شود که اهمیت آن پس از پیشرفت علمی و فکری و صنعتی و تجاری، خصوصاً بعد از گسترش قلمرو تجارت جهانی، پیش تر شناخته شده است. پیدایش بیمه بدان دلیل بود که انسان بتواند راهی عملی برای حمایت از خویشتن در برابر از خطرها، حادثه ها و مصیبت ها بیابد. حوادثی که ممکن است از نظر علمی یا روحی، نظام مالی و اقتصادی و معیشت خانوادگی او را در هم فرو ریزد. بیمه در زمینه‌های اقتصادی و مالی، دگرگونی بزرگی ایجاد کرده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله تحلیل لرزه تصادفی سازه بر مبنای روش انتشار امواج ساختگی


عنوان انگلیسی مقاله:
Random vibration analysis of long-span structures subjected to spatially varying ground motions
عنوان فارسی مقاله: تجزیه و تحلیل لرزه تصادفی سازه هایی با فواصل زیاد مبتنی بر حرکت های متنوع فضایی زمین
دسته: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بر مبنای روش انتشار امواج ساختگی (PEM) ، روش های تصادفی مربوط به ارنعاشات در مورد تجزیه و تحلیل جنبشی ساختارهای چند بخشی در ارتباط با حرکت های متغیر زمین می باشد. این متغیرهای حرکتی زمین شامل انتقال امواج ، گسستگی و تاثیر واکنش آن بخش می باشد. مزایای این روش این است که فعالیت های محاسباتی کمتری مورد نیاز بوده و هماهنگی بین روش های معمول و بین انتشار امواج به صورت اتوماتیک شامل این موارد می گردند. واکنش های جنبشی تصادفی پل هایی در محدوده های وسیع تر به دلیل انتقال امواج، گسستگی و تاثیر واکنش بخش ها به طور گسترده ای مورد بررسی قرار گرفته است. نشان داده شده است که تمام این موارد دارای تاثیرات قابل توجهی بر روی واکنش جنبشی ساختارها می باشند.
1- مقدمه.
تجزیه و تحلیل ساختارهایی در محدوده های وسیع تر در ارتباط با حرکت های متغیر زمین به عنوان یک مسئله مهمی برای بیش از دو دهه بوده است. توجه به این مسئله از مهندسی زمین لرزه به دلیل ماهیت پیچیده پوسته زمین ریشه می گیرد ، که باعث شده است حرکات مربوط به زمین لرزه در طول ساختارها متفاوت بوده و با توجه به کاربردهای فزاینده ساختارهایی در محدوده های بلندتر به هم وابسته باشد. گوناگونی در حرکت زمین اساسا از سه منبع سرچشمه می گیرد : تاثیر انتشلر امواج به دلیل اختلاف در زمان ورود امواج در بخش های مشخص شده ؛ تاثیر گسستگی به دلیل بازتاب و انکسار این امواج از طریق خاک در طی انتشار آن ها. و تاثیر واکنش مکان به دلیل تفاوت در شرایط خاک مجلی در بخش های مشخص شده. ساختارهای در محدوده وسیع تر معمولا دارای امکانات مهمی می باشند. برای نمونه  پل های طویل ، مجموعه های ورزشی ، سدها ، یا نیروگاه های هسته ای . بنابراین ایمنی جنبش آن ها به طور گسترده ای در ارتباط با ایمنی عمومی بوده و به این ترتیب در 20 سال گذشته تحقیقات به ارزیابی تحلیل های جنبشی و روش های طراحی شده برای آن ها می پردازد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید