دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود ترجمه مقاله ایجاد سیستم خبره ارجاع بیمارستان


عنوان انگلیسی مقاله:
Building a hospital referral expert system with a Prediction and Optimization -Based Decision Support System algorithm
عنوان فارسی مقاله: ایجاد سیستم خبره ارجاع بیمارستان همراه با الگوریتم سیستم پشتیبانی تصمیم گیری مبتنی بر بهینه سازی و پیش بینی
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیق کنونی برای ایجاد یک سیستم خبره با استفاده از مسئله ارجاع بیمارستانی به عنوان نمونه، شیوه جدیدی را ارائه می دهد. عوامل زیادی نظیر خصیصه های سازمانی، ریسک های بیمار، پیمودن مسافت و فرصت های ادامه حیات و عوارض، می بایست در تصمیم گیری انتخاب بیمارستان گنجانده شوند. مطلوب این است که هر بیمار به طور جداگانه به وسیله فرایند تصمیم نه تنها با در نظر گرفتن وضعیت شان بلکه باورهای آن ها در مورد ارزیابی مقایسه ای میان خصیصه های بیمارستانی مطلوب، درمان شود. یک سیستم خبره می تواند به این تصمیم گیری پیچیده کمک نماید. بالأخص زمانی که عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند، ما روشی را پیشنهاد داده ایم که الگوریتم سیستم پشتیبانی تصمیم گیری مبتنی بر بهینه سازی و پیش بینی (PODSS) خوانده می شود که بدون یک پایه دانش مشخص، سیستم خبره ای را به وجود می آورد. این الگوریتم دانش را خودش با ایجاد طبقه سازی های یادگیری ماشینی از طریق مجموعه ای از نمونه های برچسب زده شده، کسب می کند. در پاسخ به یک سؤال، ‌الگوریتم با استفاده از یک مرحله بهینه سازی، پیشنهاد سفارشی می دهد تا به بیمار کمک می کند که احتمال دستیابی به یک نتیجه مطلوب را به حد اکثر برساند. در این حالت،‌ بیمارستان پیشنهادی، راه حل بهینه ای است که احتمال نتیجه مطلوب را به حداکثر می کند. این سیستم خبره با طرح ریزی درست می تواند عوامل زیادی را ترکیب کند تا اینکه پشتیبانی تصمصم گیری انتخاب بیمارستان را در سطح فردی ارائه نماید.
1- مقدمه:
کیفیت مراقبت بهداشتی در ایالات متحده مسئله خیلی مهمی به شمار می آید. سالانه ده ها هزار نفر آمریکایی جان خود را از دست می دهند و خیلی ها از جراحات غیرکشنده ناشی از اشتباهات موجود در سیستم مراقبت بهداشتی رنج می برند. رهیافت های زیادی در جهت حل این مسئله هدایت گردیده اند. برای نمونه، چاچوب بهداشتی IT  استراتژی های زیادی ارائه نموده است، نظیر ارتقاء گزینش IT ، پرورش همکاری ها، و افزایش حق انتخاب مصرف کننده آگاه در مورد درمانگاه ها یا آسایشگاه ها. آخرین استراتژی اهمیت دارد زیرا گوناگونی کیفیت مراقبت در سراسر نهاد های مراقبت بهداشتی، زیاد است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید



دانلود ترجمه مقاله پروتکل ترکیبی تطبیقی برای تحویل داده ها در شبکه گیرنده بی سیم


عنوان انگلیسی مقاله:
A Hybrid Adaptive Protocol for Reliable Data Delivery in WSNs with Multiple Mobile Sinks
عنوان فارسی مقاله: پروتکل ترکیبی تطبیقی برای تحویل داده های قابل اعتماد در شبکه گیرنده بی سیم با منبع چندگانه موبایل
دسته: فناوری اطلاعات - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، ما با توجه به  قابلیت اطمینان  و با صرفه جویی در انرژی به  ارائه داده ها در شبکه های حسگر بی سیم پراکنده (شبکه گیرنده بی سیم) با چند منبع  همراه (MSS)  می پردازیم . این یک کار بسیار مهم است ،  به ویژه هنگامی که به طور تصادفی حرکت MSS، به عنوان تعامل با گره های حسگر غیر قابل پیش بینی می شود ،بنابراین در این  مدت  زمان کوتاه ، تحت تاثیر ضررهای مالی خواهد بود . علاوه بر این، چند MSS می تواند به طور همزمان در منطقه تماس با سنسور ساخته شود و این حداقل داده انرژی با  مشکل بهینه سازی بسیار پیچیده  می باشد . برای حل مسائل فوق، در این مقاله ما یک پروتکل جدید را ارائه می کنیم  که ترکیبی موثری در  برنامه نویسی بوده و  درخواست  تکرار اتوماتیک (ARQ)  در طرح ارائه شده است. ویژگی های کلیدی از پروتکل پیشنهادی به شرح زیر است: (الف ) استفاده از افزونگی برای مقابله موثر با ضرر و زیان ارسالی در محیط چندپخشی می باشد  (ب) توانایی تطبیق سطح افزونگی بر اساس بازخورد پشت MSS  بوده و از طریق ACKS ارسال می شود. ما با شبیه سازی پروتکل ،  جایگزینی داریم  که تنها در یک طرح ARQ مشاهده شده ، حتی زمانی که یک MS واحد وجود ندارد. ما همچنین نتایج شبیه سازی را از طریق مجموعه ای از اندازه گیری های تجربی بر اساس گره های حسگر واقعی ارائه می کنیم . نتایج نشان می دهد که استفاده از روش های رمزگذاری در  طول عمر سنسور  افزایش می یابد و وجه غالب در محدوده (40-55٪) در مقایسه با استاندارد ساده ARQ  بوده و برای  شبکه گیرنده بی سیم با MSS استفاده شود.
کلمات کلیدی: شبکه های حسگر بی سیم، منبع موبایل (همراه) ، ارائه داده مطمئن ،  حک  کد گذاری ( برنامه نویسی) ، ARQ

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلودترجمه مقاله طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا


عنوان انگلیسی مقاله:
A Novel Protective Scheme to Protect Small-Scale Synchronous Generators Against Transient Instability
عنوان فارسی مقاله: طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اخیرا نصب ژنراتورهای کوچک در شبکه های توزیع، به علت مزیت های متعددی که دارند، افزایش یافته است. یکی از مسائل مهم مربوط به این ژنراتورهای توزیع شده، تاثیر خطاهای سیستم بر پایداری گذرای آنها است. به علت ثابت اینرسی کم ژنراتورهای مقیاس کوچک و عملکرد آهسته ی رله های حفاظتی شبکه های توزیع، ایجاد ناپایداری گذرا برای این ژنراتورها  کاملا محتمل است. در این مقاله، رفتار دینامیک ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر خطاهای سیستم و حساسیت آن ها به پارامترهای سیستم مورد بررسی قرار می گیرند. سپس یک روش حفاظتی عملی با استفاده از اضافه جریان موجود و رله های کمبود ولتاژ پیشنهاد می شود و به مزیت ها و معایب آن اشاره می شود. در ادامه، بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحلیل حساسیت، یک رله ی حفاظتی جدید برای حفاظت ژنراتورها در برابر ناپایداری پیشنهاد می شود. رله ی پیشنهادی از یک ژنراتور قدرت فعال برای تعیین زمان مناسب برای قطع کردن ژنراتور استفاده می کند. نتایج شبیه سازی عملکرد مطمئن و مقاومت رله پیشنهادی در برابر ناپایداری های گذرای سیستم تایید می کنند. علاوه براین، الگوریتم پیشنهادی با ژنراتورهایی با قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار، هم سازگار است. 
اصطلاحات شاخص سیستم حفاظتی تولید پراکنده  (DG)؛ تولید پراکنده؛ قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار  (FRT)؛ پایداری گذرا.
I.مقدمه:
تولید پراکنده (DG) به عنوان یک منبع توان الکتریکی که مستقیما به شبکه ی توزیع یک سیستم قدرت متصل می شود، تعریف می شود [1]. این روزها نصب DG ها در سیستم های قدرت به دلیل مزایایی که دارند، از جمله کاهش افت، پیک سایی، خدمات کمکی، کیفیت توان بالاتر، زمان ساخت کوتاه تر شان، احتمال افت بار کمتر و هم چنین تعویق انتقال، جایگزینی توزیع، مسائل مقررات زدایی و نگرانی های زیست محیطی، رو به افزایش است [2]-[5].  با این حال، اتصال داخلی DG ها برخی تغییرات را به سیستم های توزیع موجود تحمیل می کند و می تواند در سیستم های قدرت ناپایداری ایجاد کند و حتی منجر به قطع برق شود [6],[7]. وقتی DG بطور موازی با سیستم  شبکه ی برق کار کند، رویه ی حفاظتی سیستم های توزیع سنتی  را بهبود می دهد . رله کردن مناسب و تنظیم DG می توانند مهم ترین لوازم تعیین کننده برای جلوگیری از ناپایداری ژنراتور باشند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله شرایط اجاره


عنوان انگلیسی مقاله: LETTING CONDITIONS
عنوان فارسی مقاله: شرایط اجاره.
دسته: حقوق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
رئوس مطالب
1. تفسیر
2. اجاره و مدت آن
3. اجاره
4. آسیب و تخریب
5. استفاده از ملک
6. تعمیر و مرمت
7. تغییرات
8. حواله، حق اجاره به مستاجر و رهن
9. بیمه و غرامت مستاجر
10. سپرده تضمینی
11. حقوق و شروط
12. تعهدات صاحب خانه
13. تخلف و فسخ
14. اتمام مدت
15. اطلاعیه ها
16. هزینه دادرسی
17. عملی شدن اجاره
18. اختلافات شخص ثالث
19. ارائه اطلاعات
20. مالیکیت معنوی و نام تجاری مستاجر
21. محرمانه بودن
22. رویه حل اختلافات
جدول 1: ملک
بخش 1: تعریف ملک
1. محوطه شامل در ملک
2. محوطه جدا از ملک
بخش 2. سیستم های خدماتی
سیستم خدمات بدون محدودیت
جدول 2. حق اعطا شده
1. کانال (معبر) آب
2. حق دسترسی
4. امضا
جدول 3.  حقوق محفوظ
1. مجرا و خدمات
2. ساختمان همجوار و مرکز
3. ورود به ملک
4. پشتیبانی
تعریف اصطلاحات
در این اجاره نامه، اگر مفاهیم دیگری مطرح نشود تعاریف زیر را داریم
ملک همجوار" به معنای زمین، ساختمان یا سازه ای نزدیک یا مجاور محل اصلی که صاحب خانه یا هر فرد دیگری که هر چند وقت منفعتی را از ان بدست می آورد، می باشد. 
AED" به معنای درهم امارات متحده عربی می باشد. 
قیمومیت: به فرزندی پذیرفتن" به این معناست که هر فردی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم قیم فرد دیگر است یا تحت کنترل داشته، یا تحت کنترل معمول فرد است.
تغییرات" به معنای تغییر، افزایش یا فعالیت های دیگر مربوط به ملک خارج از دستورالعمل
حکمیت " به معنای داوری تحت قوانین حکمیت اتاق بازرگانی و صنعتی ابو دبی بوده که بعد از تصویب ان لازم الاجرا شده و قوانین آن به نظر در ترکیب با سند مورد توافق و در ارتباط با چنین حکمیتی می باشد:
A) تعداد قاضی یک نفر باشد
B) شرح مذاکرات حکمیت باید به زبان انگلیسی انجام شده و رای داوری می بایست به زبان انگلیسی باشد
C) رای حکمیت رای پایانی بوده و برای طرفین لازم الاجرا می باشد و باید در هر دادگاه بر اساس حکم مربوط به آن لازم الاجرا باشد.
D) رای حکمیت (داوری) می بایست در عوض جبران خسارت باشد که به هر صورت می بایست در دسترس طرفین باشد؛ و
E) اطلاعات مربوط به حکمیت، ضمایم، بدون هیچ محدودیت، و اطلاعات مربوط به رای داوری، می بایست به صورت محرمانه بود و برای شخص ثالث بدون رضایت کتبی طرفین آشکار نگردد مگر اینکه:
1) اطلاعات به حوزه عمومی وارد شود بدون اینکه تخلف طرفین مشخص باشد
2) چنین افشاسازی طبق مقررات یا دادن وثیقه یا توسط هیئت حاکم یا تنظیم کننده که دارای صلاحیت در مورد افشای اطلاعات طرفین دارند، چه این شروط نیاز به تنفیذ قانون داشته باشند یا نداشته باشند، امکان پذیر می باشد.
3) چنین افشاسازی به منظور احراز یا حمایت از حق قانونی طرفینی که اطلاعات را افشا می کنند، ضروری باشد.
4) افشا برای افسران، مشاوران تخصصی، حسابرسان، بانکداران، یا بیمه کننده فردی که اطلاعاتش فاش شده، کفیل، یا فردی که قرار است به عنوان شاهد در دادگاه برای فردی که اطلاعاتش فاش شده برای آماده سازی اعلامیه شهادت باشد، اما به شرطی که در چنین موردی نوشته محرمانه ای باید به شکلی مشابه شروطی که در ابتدا از چنین فردی دریافت شده ، باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان


عنوان انگلیسی مقاله: How to tech English young kids
عنوان فارسی مقاله: آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان
دسته: یادگیری - آموزشی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شرح برنامه
دانش پژوهان جوان با این روش انگلیسی تفریح خواهند کرد و سرگرم می شوند. هدف و دلیل ایجاد این برنامه معرفی و شرح طریقه مشارکت دادن ها به تئوری و تمرین در کلاسهای ای اف ال به دانش پژوهان نوجوان است. مشارکت کردن به فعالیت های لذت بخش منجر می شود که به طور کاملا خاص برای جوانان طرح ریزی شده است مانند آهنگها ، بازی با انگلشتان و همین طور داستان سرایی در جمع اشتراک و همکاری کردن اهدافی را بررسی و شرح می کند که برای یادگیری زبان بوسیله متنی کامل و پرمعنا لازم می باشد و تکنیکهای موثر برای ایجاد زبان و فهم آن توسط دانش آموزان و دادن قدرت و شجاعت مشارکت کردن در آنان را مبادله می نماید. در پایان برنامه این مشارکت ها پر انرژی تر شده و آماده است تا دانش پژوهان جوان خود را در یادگیری زبان انگلیسی غرق لذت نماید. 
نمونه1: روشهای یادگیری و آموختن برای دانش آموزان ابتدایی
چگونه کودکان زبان را فرا می گیرند؟ این کارگاه بر روی شخصیت و کاراکتر نوآموزان و روشهای یادیگری آنان که به فراگیری زبان دوم می انجامد متمرکز می شود. در یک کل گرایی نسبت به شرح و بحث در مورد روشهای یادگیری دانش آموزان ابتدایی، این کارگاه فعالیت های مفید و سودمند و همین طور نظریات آموزشی طرح شده برای آموزش انگلیسی به دانش آموزان جوان را ارائه می نماید.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید