دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی

مطالب وبلاگ : 1-مقالات ترجمه شده تمامی رشته های دانشگاهی 2- نمونه سؤالات استخدامی تمامی سازمان ها 3- پروژه های دانشگاهی

دانلود ترجمه مقاله کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان

عنوان انگلیسی مقاله: Speed-Sensorless Vector Control of a Bearingless Induction Motor With Artificial Neural Network Inverse Speed Observer
عنوان فارسی مقاله: کنترل برداری بدون سنسورسرعت یک موتور القایی بدون یاتاقان با استفاده از ناظر سرعت معکوس شبکه عصبی مصنوعی.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
_______________________________________
چکیده ترجمه:
به منظور جلوگیری از اثر تشخیص سرعت بر پایین آمدن پایداری و دقت سیستم موتور القایی بدون یاتاقان، این مقاله تکنیکی تازه برای مشاهده سرعت با استفاده از روش معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، ارایه می دهد. زیرسیستم درونی تشکیل شده از جریان های سیم پیچی سرعت و گشتاور، مدل شده اند و سپس معکوس سازی آن با استفاده از ANN صورت گرفته است. سرعت موتور، بطور موفقیت بخشی با سری کردن زیرسیستم اصلی با معکوسش، مشاهده شده است. سرعت مشاهده شده به حلقه کنترل سرعت پیشخور (فیربک) شده، و ازینرو درایو برداری بدون سنسور سرعت محقق می شود. سودمندی این روش، با استفاده از نتایج آزمایشی نشان داده شده است.
اصطلاحات مرتبط معکوس شبکه عصبی مصنوعی (ANN)، موتور القایی بدون یاتاقان (BIM)، بدون سنسور سرعت، کنترل برداری.
مقدمه:
در سال های اخیر، علایق زیدی بر موتورهای بدون یاتاقان جلب شده است. به سبب همانندی (شباهت) ساختارهای موتورهای الکتریکی و یاتاقان های مغناطیسی، یک موتور بدون یاتاقان، آمیزه ای از عملکرد یک موتور و یک یاتاقان با همان قاب استاتور می باشد. این موتورها می توانند بطور همزمان نیروی تعلیق شعاعی و گشتاور را طوری تولید کنند که هیچ اتصال مکانیکی بین روتور و استاتور وجود داشته باشد. از سویی دیگر، تعلیق مغناطیسی دارای این برتری های نشکستن، ساییده نشدن، نیاز نداشتن به روغن کاری، سرعت چرخشی بالا، و دقت بالا در مقایسه با اتصال مکانیکی می باشد. از دیگر سو، یک موتور بدون یاتاقان دارای فواید بی همتایی در کوچکی اندازه، وزن سبک، و هزینه ی کم در مقایسه با ساختارهای جفت تشکیل شده از یاتاقان های مغناطیسی و یک موتور می باشند. ازنرو، موتورهای بدون یاتاقان در حال محبوب تر شدن برای کاربردهای گسترده ای همچون ماشین آلات توربوی پرسرعت، ماشین ابزار دوک، پمپ های خلا، پمپ های خون، هراد کامپیوتر، چرخ طیار ذخیره ساز انرژی، و غیره می باشند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله تحلیل محرک ها و عوامل بازدارنده تغییرات حسابداری

عنوان انگلیسی مقاله: Drivers of and barriers to management accounting change
عنوان فارسی مقاله: محرک ها و موانع مربوط به تغییرات حسابداری مدیریت
دسته: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 26
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بررسی های تجربی،  شکافی را بین مفاهیم نظری حسابداری مدیریت و فعالیت های اصلی در سازمان ها نشان می دهد.  به طور مشخص،  تحقیقات نسبتا کمی در ارتباط با فاکتورهای خاص وجود دارد که منجر به تحریک و حذف پذیرش اصول پیچیده حسابداری مدیریت می گردد.  در این مقاله به تجزیه و تحلیل محرک ها و عوامل بازدارنده تغییرات حسابداری مدیریت از جنبه های مدیریتی می پردازیم.  مدل تحقیق ما بر مبنای پذیرش نظریه رفتار برنامه ریزی شده،  و اقدامات مستدل می باشد.  بر مبنای داده های ارزیابی شده،  161 بانک در کشورهایی که به زبان آلمانی صحبت می کنند،  نشان می دهیم که تغییرات حسابداری مدیریت تحت تاثیر پیش بینی ها،  شفاف سازی و سودآوری می باشد.  قابلیت های فناوری اطلاعات و کنترل رفتار باعث ایجاد تغییرات می گردد.  تنها تغییرات سازمانی مانع پذیرش روش های پیچیده تر می گردد.  هزینه های عامل تولید و کارکنان دارای تاثیر قابل توجهی بر روی نگرش مدیر نمی باشد.  علاوه بر این،  در تجزیه و تحلیل های گروهی،  به این ت تحلیل می پردازیم که آیا اهمیت موانع و محرک ها بین بانک ها با تمرکز بر روی اقدامات مالی پیچیده تر در مقایسه با بانکها با تمرکز بر روی مجموعه گسترده ای از اقدامات غیرمالی،  متفاوت می باشد.  ما در یافته ایم که بانک هایی که توسط اقدامات مالی مدیریت می گردند دارای قابلیت سوددهی بیشتری با دلگرم کردن مدیران و هیئت مدیره،  می باشند،  بانک هایی که از اقدامات غیرمالی استفاده می کنند،   باعث افزایش شفاف سازی شده اما با تغییرات مدیریتی مقابله می کنند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله امنیت دستگاه مجازی مبتنی بر کرنل

عنوان انگلیسی مقاله: Kernel-based Virtual Machine (KVM) security
عنوان فارسی مقاله: امنیت ماشین مجازی مبتنی بر کرنل .
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 61
_______________________________________
چکیده ترجمه:
شما می توانید به پشتیبانی و حمایت ماشین مجازی مبتنی بر کرنل (KVM) با توسعه ویژگی های امنیتی ماشین مجازی مبتنی بر کرنل، همانند پیکره بندی جداسازی شبکه، تامین امنیت ابزارهای ذخیره سازی، پیکره بندی مدیریت از راه دور امن، ایزوله سازی ماشین های مجازی با سرویس sVirt، جلوگیری ازشرایط رد سرویس با گروه های کنترل، و حفاظت از داده های غیرفعال از طریق رمزدار کردن دیسک بپردازید.  
- امنیت میزبان
- مبنای محاسبه معتبر
- جداسازی شبکه میزبان
- تامین ابزارهای ذخیره سازی در بخش های محلی سفارشی یا بر روی سیستم فایل شبکه
- ایجاد مطلب sVirt ایستا
- گروه های کنترل شده
- حفظ دستگاه های مجازی
امنیت میزبان
آگاهی از مبنای محاسبه معتبر (TCB)، چگونگی پیکره بندی شبکه برای تفکیک سیستم های عامل میزبان و مهمان، و چگونگی سفارشی کردن محل ذخیره سازی برای دستگاه ذخیره سازیمبنای محاسبه معتبر.
مبنای محاسبه معتبر (TCB) ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار در سیستم کامپیوتری می باشد که سیاست امنیتی یکپارچه ای را به اجرا در می آورد. TCB معمولا شامل بخش هایی می باشد که برای امنیت سیستم، همانند سخت افزار، نرم افزار، تدابیر امنیتی، و اجزای دیگر مهم می باشد. TCB به کنترل و تایید دسترسی به منابع سیستم و تایید یکپارچگی سیستم می پردازد. در محیط KVM، کل TCB شامل TCB میزبان، KVM ، و QEMU می باشد. 
نوع کنترل کننده کیفیت امنیت هایپروایزر را تامین نمی کند. نوع 1 کنترل کننده ایمن تر از نوع 2 کنترل کننده بوده و نوع 2 ایمن تر از نوع 1 کنترل کننده می باشد. 
ص 2
در عوض TCB کنترل کننده به تامین کیفیت امنیت کنترل کننده می پردازد. به طور مشخص، اندازه، پیچیدگی، طرح، و اجرای TCB به تامین کیفیت امنیت کنترل کننده می پردازد. برای مثال، یک کنترل کننده بزرگ با طرح کیفی بسیار ایمن تر کنترل کننده های کوچک با طرح های ضعیف تر می باشد. به هر حال اندازه و پیچیدگی TCB افزایش می یابد، پیچیدگی مربوط به تعیین کیفیت طرح و اجرا همچنین افزایش می یابد. این پیچیدگی به صورت تعریفی با در نظر گرفتن کدهایی که می بایست تایید گردند، بالا می روند. بنابراین، برای دسترسی به حداکثر امنیت، بیشتر سیستم های عامل اندازه و پیچیدگی TCB را تا جایی که امکان دارد کاهش می دهند. اندازه TCB مستقیما کیفیت امنیت کنترل کننده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هر چه TCB بزرگتر باشد، TCB احتمالا دارای باگ های بیشتری بوده و به این ترتیب کنترل کننده ها دارای امنیت کمتری می باشند. به منظور کاهش اندازه TCB در KVM، شما می توانید تعداد کدها را که در سیستم عامل میزبان به اجرا در می آید، به حداقل برسانید. برای مثال شما می توانید برنامه کمکی شبکه که به اجرای سیستم عامل میزبان می پردازد، غیرفعال کنید. دلیل دیگر برای کاهش اندازه و پیچیدگی TCB کمک به امکان پذیر شدن موارد تایید شده رسمی، همانند تایید معیارهای معمول می باشد. اندازه TCB مستقیما هزینه مراحل تایید TCB را تحت تاثیر قرار می دهد. 
پیکره بندی شبکه مبزبان مشخص می کند  که چگونه می توان به تفکیک سیستم عامل میزبان از مهمان  پرداخت و اینکه چگونه می توان از فعالیت شبکه KVM برای تفکیک سیستم عامل میزبان از یکدیگر استفاده کرد.
تفکیک شبکه میزبانشما می توانید امنیت شبکه را با پیکره بندی یک رابط شبکه برای میزبان و رابط شبکه مجزا برای سیستم های عامل مهمان، افزایش دهید. معمولا، فعالیت هایی که شما از سیستم عامل میزبان به اجرا در می آورید، همانند راه اندازی و توقف دستگاه های مجازی، نیازمند تایید صلاحیت می باشند. معمولا، تعداد کمی از کاربران معتمد با تایید صلاحیت بالا وجود دارند. فعالیت هایی که شما از سیستم عامل میزبان به اجرا در می آورید نیازمند تایید صلاحیت سطح پایین می باشند. معمولا تعداد زیادی از کاربران با تایید صلاحیت سطح پایین وجود دارند. برای بالا بردن امنیت میزبان، به پیکره بندی رابط شبکه برای میزبان و یک رابطه شبکه مجزا برای سیستم عامل مهمان بپردازید. در این پیکره بندی، ترافیک شبکه برای میزبان بر روی شبکه های فرعی مختلفی نسبت به ترافیک شبکه برای سیستم های عامل مهمان، جا به جا می شود. این پیکره بندی امنیت را به روش های زیر بالا می برد. 
- کمک به تفکیک کردن سیستم عامل میزبان از مهمان.
ص 3
- کمکی به جلوگیری از کاربران مخرب با تایید صلاحیت پایین، از نفوذ در سیستم عامل میزبان و حمله به سیستم های عامل میزبان یا مهمان می کند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله مقایسه طرح شبکه اجتماعی و تصویرسازی شبکه فردی

عنوان انگلیسی مقاته:A Comparison of Social Network Mapping and Personal Network Visualization
عنوان فارسی مقاله: مقایسه طرح شبکه اجتماعی و تصویرسازی شبکه فردی.
دسته: علوم اجتماعی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 211
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله تحلیلی از تصویرسازی شبکه فردی بر مبنای ارزیابی سیستماتیک افراد در مقایسه با متقاضیانی که سبک آزادی را از شبکه فردی شان ایجاد کرده اند نشان می دهد. در اکثر موارد، تصویرسازی شبکه فردی جزییات مهمی را مطرح می کند که متفاوت از نقطه نظر متقاضیان می باشد. چندین بررسی موردی دیگر نیز مورد بحث قرار می گیرد که تاکیدی بر روی اطلاعات دیگر، زمانی که از تصویرسازی شبکه های فردی استفاده می کند، دارد.
کلیدواژه: شبکه های فردی؛ تصویرسازی؛ شناخت در این مقاله ما تمرکزمان را بر روی تصویرسازی از افرادی قرار می دهیم که متقاضیان او را می شناسد- یعنی شبکه های فردی. شبکه های اجتماعی نوعی از شبکه فردمحور می باشد؛ آن ها متشکل از مجموعه ای از خانواده، دوستان و آشنایانی می باشند که یک فرد مهم را احاطه می کنند. در تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی، شبکه های فردی در مقایسه با کل شبکه های (اجتماعی محور) قرار می گیرند که تمرکز بر روی الگوی تعامل در یک گروه مرکزی می باشد.
معرفی تصویری شبکه های فردی در تحقیقات علوم اجتماعی زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد اما در روانشناسی مشاوره ای و فعالیت های اجتماعی معمول می باشد. مطالعه ژنومی به عنوان تکنیک مورد استفاده متخصصان سلامت روانی برای دستیابی به ارتباط گذشته و حال می باشد که در اطراف یک بیمار وجود دارد (DeMaria, Weeks, و Hof 1999; McGoldrick, Gerson, و Shellenberger 1999). با نشان دادن نمودار خویشاوندی مردان، زنان و کودکان به صورت دایره و مثلث توسط انسان شناسان، متخصصان درمان شناس تلاشی را به منظور درک محیط اجتماعی که می تواند سهمی در این شرایط که افراد به دنبال کمک باشند، داشته باشد. این نمایش تصویری به درمان شناسان و بیماران کمک می کند تا محیط اجتماعی را که سهمی در به هم خوردن سلامت روانی آن ها دارد درک کنند. نمایش ژنومی معمولا تمرکزش را بر روی روابط خانوادگی نزدیک قرار داده و معمولا محیط اجتماعی را که شامل خویشاوندنی که زنده و یا در قید حیات نیستند به ترتیب وقوع زمانی نشان می دهد. تکنیک طرح زنجیره ای (Antonucci 1986; Ajrouch, Antonucci, and Janevic 2001) از سه دایره هم مرکز برای معرفی شبکه فردی متقاضیان استفاده می کند. در مرکز این دایره کلمه “YOU” قرار دارد. از متقاضیان خواسته می شود تا نام کوچک افرادی را که آن ها دقیق تر می شناسند در دایره میانی و آن هایی را که آشنایی کمتری دارند در دایره بیرونی قراردهند. طرح بدست آمده به محقق درکی از اندازه شبکه و توزیع شبکه شان بر مبنای نزدیکی روابط داده می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

دانلود ترجمه مقاله کنترل هموار نوسان تولید برق فتوولتائیک و توان بادی

عنوان انگلیسی مقاله: Battery Energy Storage Station (BESS)-Based Smoothing Control of Photovoltaic (PV) and Wind Power Generation Fluctuations
عنوان فارسی مقاله:  کنترل هموار نوسان تولید برق فتوولتائیک  و توان بادی، مبنی بر باطری خانه ذخیره کننده انرژی. 
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 36
_______________________________________
چکیده ترجمه:
از باطری خانه ذخیره کننده انرژی (BESS) برای مقاصد فعلی هموار کردن (منظور ازبین بردن نوسانات) نوسانات تولید انرژی بادی و خورشیدی استفاده می شود. این سیستم های قدرت هیبرید مبنی بر BESS، به یک استراتژی کنترل مناسبی که بتواند بصورت موثری سطوح توان خروجی و حالت شارژ (SOC) باطری را تنظیم کند، نیازمندند. این مقاله، نتایج بررسی شبیه سازی سیستم قدرت هیبرید بادی/فتوولتاییک (PV)/BESS را که به منطور بهبود عملیات هموار کردن شکل موج توان تولیدی خروجی، و اثربخش بودن کنترل SOC باطری انجام شده است، ارایه می دهد. یک روش کنترل هموار برای کاهش نوسانات توان خروجی هیبریدی بادی/PV و نیز تنظیم SOC باطری تحت شرایطی خاص، در اینجا ارایه شده است. یک روش جدید تخصیص توان لحظه ای مبنی بر BESS نیز پیشنهاد شده است. فواید این روش ها نیز با استفاده از نرم افزار MATLAB/SIMULINK بررسی شده است.
اصطلاحات مربوط: کنترل هموار سازگار، باطری خانه ذخیره انرژی (BESS)، تولید توان خورشیدی، حالت شارژ(SOC) ، تولید توان بادی.
مقدمه:
در سال های اخیر، تولید برق با استفاده از انرژی باد و خورشید (PV) توجه چشمگیری را در سراسر دنیا به خود واداشته است. شرکت دولتی شبکه برق چین (SGCC)، در حال ساخت پروژه نمایشی مشترک خطوط انتقال، و پست ذخیره انرژی بادی/PV/باطری ای (BESS) ملی بوده، و این پروژه در منطقه ژآنگبی، هبی در چین واقع است. ژآنگبی متعلق به نیروگاه بادی 10 ملیون کیلوواتی چین می باشد. پروژه نمایشی در سه مرحله برنامه ریزی شده است. اکنون در مرحله نخست قرار داشته . تا پایان ماه دسامبر سال 2011، یک مزرعه بادی 100 مگاواتی، یک مزرعه 40 مگاواتی، و یک BESS لیتیومیونی 14-MW/63-MWh در ژانگبی ساخته خواهد شد.
سیستم ذخیره سازی انرژی باطری، قادر به ارایه پاسخ های مدیریت انرژی انعطاف پذیری است که می تواند کیفیت توان سیستم های تولید توان هیبریدی انرژی تجدیدپذیر را بهبود بخشد. بدین منطور، روش های کنترلی و پیکربندی های زیادی باید برای سیستم های ذخیره سازی انرژی هیبریدی _مانند یک سیستم ذخیره سازی انرژی باطری، یک سیستم مغناطیسی ابررسانا (SMES)، یک سیستم انرژی چرخ طیار (FES)، یک سیستم انرژی خازنی (ECS)، و یک سیستم هیبریدی پیل سوختی/الکترولایزر_ ارایه شده اند تا نوسانات توان را کاهش داده یا کیفیت توان را بهبود بخشند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید